O deputado do BNG, Luís Bará defendeu hoxe unha proposta para modificar os pregos de condicións da concesión para o servizo público de transporte regular de viaxeiros por estrada por “incumprimento das obrigas sociais e laborais cos traballadores e traballadoras.
A proposta do BNG incluía abrir un proceso de diálogo e negociación con todos os axentes sociais e institucionais para elaborar un “novo plan de transporte público por estrada”, enmarcado “nun Plan Director de Mobilidade Sostíbel” e consonte ás necesidades do territorio e sociedade galega do século XXI.
Na defensa da proposición non de lei, o deputado do BNG afirmou que as cláusulas sociais asinadas no contrato “non se cumprirán e temos que velar pola garantía dos postos de traballo na súa calidade e cantidade”, engadiu.
Bará explicou que o novo plan de servizo público de transporte por estrada é produto de “decisións erradas” dende o 2009, cando a Xunta decidiu a prorroga, “irregular” dos contratos, en contra da normativa europea durante sete anos e tras recibir unha sentenza do Tribunal Supremo que obrigaba ao goberno galego a tomar decisións. Dende ese momento, dixo Bará, a Xunta entrou nunha “carreira desenfreada por tentar cumprir os prazos” e da que agora vemos as consecuencias: “Dúas leis en menos de dous anos e con acordos sen transparencia, seguridade xurídica e anulación de contratos en vigor”.
Para o nacionalista, os beneficios da integración no transporte escolar é “pura propaganda do PP”, ao igual que o chamado “transporte á demanda”. A razón da “chapuza” nos contratos responden a “deficientes estudos de campo realizados por empresas “paracaidistas” que non coñecen o territorio galego. Despois de múltiples protestas dos concellos afectados, a Xunta recorreu á contratación dunha empresa para retomar o antigo servizo. Bará ironizou sobre a xestión da dirección xeral de mobilidade da que dixo: “Nin ten dirección nin mobilidade” e na práctica está “privatizada”.
O deputado explicou que a Xunta adxudicou por 2,4M€ a elaboración do plan de transporte a diversas empresas, aprobado no mes de xullo tras a contratación de seis lotes distintos con seis empresas diferentes. O problema de fondo, insistiu Bará é que “non temos un plan de transporte público, temos un apaño para buscar unha saída rápida”. O plan parte dunha realidade “desfasada” e non atende á despoboación.
Na actualidade se están a tramitar 100 contratos con empresas obxecto de críticas e recursos por parte de organizacións sindicais e patronal que coinciden nas denuncias relacionadas co risco de rebaixa salarial e laboral do persoal provocada por unha estimación de custe da consellería nos pregos que “non chega nin para cubrir os salarios”. Nun deses contratos, o déficit no primeiro ano aproximase aos 600.000 euros porque os pregos establecen un número de empregos inferior ao actual.
Bará comparou a situación laboral do transporte público coas condicións dos traballadores e traballadoras das ambulancias que despois de mobilizacións e protestas contra a intención da concesionaria de implantar condicións laborais inasumibles, a Xunta rectificou e aportou o 50% para atender as demandas laborais. Esperamos, dixo Bará que non aconteza o mesmo agora co persoal do transporte.
O deputado criticou que a Xunta eliminara pequenas empresas de transporte que cumprían un importante servizo entre vilas e tamén social co fin de primar a grandes empresas que ao noso entender, dixo, presentan dúbidas para as adxudicacións porque “non cumpren coas condicións laborais e salariais nin garanten os postos de traballo”.
A proposta do BNG para modificar os pregos da concesión do transporte público por estrada para defender os dereitos laborais e salariais e a elaboración dun novo plan de mobilidade foi rexeitada cos votos en contra do Partido popular.