Aragón olla para o espello do modelo Pontevedra

O proceso de transformación de Pontevedra impulsado polo BNG foi, este venres en Huesca, un dos argumentos protagonistas dunha xornada que tiña como destinatarios os municipios oscenses interesados en coñecer o modelo de mobilidade instaurado con éxito na cidade do Lérez.

Os ambiciosos plans de calmado do tráfico impulsados polos gobernos de Fernández Lores desde o ano 1999 diron como resultado un espazo urbano no que as amenazas do automóbil fóron decrecendo. Hai un ano decretouse a limitación a 30 km/h para circular pola cidade, e na actualidade están harmonizándose xurídicamente as normas para limitar a velocidade no rural a 30, 40 ou 60 km/h, segundo cada vía e a súa función dentro da rede.

Ademáis desa iniciativa legal, a práctica totalidade das vías rodadas da capital contan con instrumentos físicos de calmado do tráfico, os populares “lombos”, uns pasos de peóns elevados sobre o asfalto, que constitúen o xeito máis eficaz de evitar episodios violentos co automóbil.

Esta profunda transformación de Pontevedra foi inspirada, entre outras, na obra do pedagogo italiano Francesco Tonucci “A cidade dos nenos”, que reclamaba un espazo público axeitado ás necesidades infantís, que beneficiaría ao conxunto da sociedades. En base a esa filosofía, Pontevedra foi recuperando progresivamente o espazo público que o coche lle tiña roubado.

Percibir a cidade como parte de nós mesmos, integrar a infancia nun espazo público amábel e facilitar desde noviños a autonomía persoal, obxectivos sobre os que se falará en Huesca.

Outra “pata” da transformación urbana consistiu en non ofrecer facilidades á implantación de grandes superficies comerciais no contorno urbano, extremo que contribúe a unha mobilidade máis sustentábel e a dinamizar o centro da cidade como espazo comercial, así como a manter a sólida rede comercial que tanto contribúe á cohesión social e á riqueza urbana.

Serán o concelleiro de Infraestruturas e Territorio, Cesáreo Mosquera, e o xefe da Policía Local, Daniel Macenlle, quen acudan a esta zona pirenaica para falar do modelo de cidade que desde hai 13 anos veu recuperando o espazo público, e conseguindo obxectivos punteiros en materia de seguranza viaria, como eliminar os mortos por accidentes de tráfico no espazo tratado (o 80% da cidade) e reducir ao mínimo o número de sinistros e a gravidade dos mesmos, de tal xeito que só un 5% precisan asistencia hospitalaria.

Camiño escolar

Tamén falarán da iniciativa do Camiño Escolar, un sistema de mobilidade pensado para que os nenos e nenas poidan ir sós ao colexio e que está funcionando con éxito nun dos máis céntricos colexios da cidade, con 500 alumnos. A implicación da comunidade educativa, pais e nais, e comerciantes da zona, fixo posible eliminar os engarrafamentos puntuais de automóbiles que se detectaban nesa zona.

A campaña municipal está dirixida sobre todo a vencer a resistencia de nais e pais

a deixaren aos seus retoños circular sós ate o cole, polo que unha das medidas que contribúen ao éxito son os controladores de cruces, personal que durante media hora se aposta nas zonas de máis densidade circulatoria para tutelar o paso das crianzas.

Percibir a cidade como parte de sí mesmos, integrar á infancia nun espazo público amábel e facilitar xa desde noviños a autonomía persoal son obxectivos sobre os que se falará en Huesca.

Diversos recoñecementos

O interese do Alto Aragón polo modelo de Pontevedra forma parte dunha longa relación de convites semellantes, tanto no estado Español como en Portugal. Así mesmo, a acción transformadora do BNG en Pontevedra foi recoñecida con numerosos premios, entre os que cabe destacar o Cermi (Confederación Española de Minusválidos) pola mellor acción institucional en materia de accesibilidade, o Nacional da Cultura Galega, o Fesvial de seguridade vial ou o concedido pola DGT ao mellor modelo de seguridade viaria do Estado, este último en 2011.

 

 

Afíliate, faite do bloque
Anímate a dar o paso, súmate ao proxecto do BNG