Tereixa Paz pide explicación a Medio Rural sobre o futuro dos montes veciñais

A deputada defendeu os montes veciñais como “punto de partida” cara un novo modelo forestal en Galiza xerador de riqueza e calidade e denunciou a intención de Medio Rural de privatizalos utilizando como escusa, "débedas inxustificadas e arbitarias"

Tereixa Paz defende partir dos  montes veciñais cara un novo modelo forestal

Pleno. -A parlamentaria do BNG, Tereixa Paz levou hoxe ao Parlamento galego a situación actual e futuro dos montes veciñais a través dunha interpelación á conselleira de Medio Rural, Rosa Quintana.

Na súa intervención, Paz reclamou utilizar os montes veciñais como “punto de partida” cara un novo modelo forestal baseado na ordenación preventiva dos montes, o seu aproveitamento multifuncional, as producións de calidade e xeración de riqueza para a “veciñanza comuneira”.

Tereixa Paz manifestou que o Goberno segue poñendo “trabas e impedimentos” ás comunidades de montes para expropiar os seus terreos e “entregarllos a especuladores do monte”. Neste sentido, a deputada esixiu unha explicación da conselleira de Medio Rural, Rosa Quintana sobre a aplicación da Lei de Montes que obriga a pagar “unhas supostas débedas” antes de agosto de 2016 e no caso de non aboalas serán “espoliados” do dereito de xestión entregando o monte a “empresas privadas”.

Para a deputada, unha vez máis, a conselleira non foi quen de responder de “maneira xustificada” sobre as verdadeiras razóns dos cobros das presuntas débedas. Dende o BNG, dixo, reclamamos atender as demandas das Comunidades de Montes e que a “rescisión” dos convenios e convenios e consorcios sexa a “custe cero” porque, explicou, “non todo é gasto, é investimento”. Debemos axudar ás comunidades a xestionar e ordenar os seus montes e pódese facer, propuxo, restándollo aos máis de 100 millóns de euros que cada ano “enterramos” na extinción dos incendios.

Dende o BNG lamentamos que a Xunta de Galiza sega aferrándose á Lei de Montes cunha única prioridade, “cobrar ás comunidades” unhas cantidades difíciles de “xustificar”. O Goberno “non fai públicos os datos de gastos e ingresos” producidos nos últimos anos derivados de convenios e consorcios e esas cantidades que pretenden cobrar as comunidades son, a xuízo da nacionalista, “ arbitrarias”.

A parlamentaria volveu defender o monte galego e a súa potencialidade cara un modelo forestal sostible e xerador de postos de traballo e riqueza, “vostedes, machucaron os sectores produtivos galegos e os servizos públicos e agora queren facer o mesmo cos montes veciñais para privatizalos”.