O PP rexeita instar ao Goberno do Estado para parar novas centrais eléctricas no Miño-Sil

Ana Pontón criticou que Feijóo acuda a inauguración de minicentrais vendendo Galiza como “a gran fabrica de luz do Estado” e reclamou que o Goberno galego cumpra coa Lei de Protección dos ríos

Alberto Núñez Feijóo inaugura un encoro

A deputada do BNG, Ana Pontón defendeu hoxe na comisión unha Proposición non de lei que pedía a paralización de novos aproveitamentos hidroeléctricos na conca hidrográfica Miño-Sil.

O popular Daniel Varela coincidiu coa parlamentaria do BNG na “sobreexplotación dos ríos galegos” e lembrou que o acordo parlamentario aprobado na Cámara galega reclamaba paralizar as autorizacións de construción de novos aproveitamentos polo que introduciu unha emenda de engádega ao fin de “reiterar” o mencionado acordo, emenda que a deputada rexeitou por considerar que non recollía a totalidade da reclamación nacionalista.

Pola súa parte, a deputada remarcou que a conca do Miño-Sil rexistra un maior impacto de encoros, moitos deles promovidos polo franquismo. Na súa intervención, tamén salientou o grande labor das asociacións e movemento ecoloxista na loita contra o deterioro que producen estas instalacións nos ríos galegos, a primeira vez que se trata unha moratoria para as minicentrais, explicou, faise a través dunha Iniciativa Lexislativa Popular apoiada polo BNG e aprobada ao igual que a Lei de Protección dos ríos que desgraciadamente, dixo, “o Goberno galego incumpre dunha maneira evidente”.

Ana Pontón  en comisión parlamentaria

Tras a intervención do portavoz popular, a deputada asegurou que a conca hidrográfica tampouco está a cumprir co acordo do Parlamento galego do ano 2011 e agora no 2014, comprobamos que seguen os trámites para novas autorizacións. Por outro lado, engadiu, as declaracións do Presidente da Xunta “atentan contra o acordo aprobado na Cámara galega”.

Pontón reclamou cumprir co acordo parlamentario para non se converteren “nunha nova proclama baleira de contido”. Hai que paralizar os novos aproveitamentos hidroeléctricos, e “introducir unha modificación no Plan Hidrolóxico desa demarcación”.

A Proposición non de lei defendida por Ana Pontón foi rexeitada polo Partido popular.