Adán esixe ao Goberno de Feijóo medidas específicas contra a violencia machista

A deputada defendeu  10 medidas para a prevención e tratamento da violencia de xénero, porque a violencia machista "atinxe á xustiza social". Adán explicou á deputada popular, Rosa Oubiña que a violencia contra as mulleres non é unha custión privada, a violencia de xénero e moito maís que  violencia directa, é "estrutural" e manifestase en forma de desiguladade e estereotipos machistas

Carme Adán

A parlamentaria do BNG do BNG, Carme Adán defendeu na Cámara galega a táboa reivindicativa rexistrada no Parlamento por “Mulleres en loita” con 10 medidas “asumibles” polo Goberno galego contra a violencia machista.

Adán  asegurou que despois de sete anos da aprobación da leis estatal e galega resulta necesario “analizar” que está sucedendo co seu cumprimento porque todos os datos,dixo, indican que a violencia contra as mulleres medra sen que as institucións tomen medidas. Adán lembrou que o vindeiro 25 de novembro conmemorase o Día Internacional contra a violencia de xénero e ao seu xuízo, “os gobernos non priorizan nin executan políticas encamiñadas a erradicar esta lacra”.

Repunte da violencia contra mulleres

As mulleres seguen sendo asasinadas e hoxe mesmo temos unha nova vítima sen que os Gobernos “actúen enerxicamente” con medidas inmediatas para perseguir estas condutas e sen poñer en marcha políticas que nos defendan ante os ataques machistas.

Para mudar a situación, e preciso aplicar medidas efectivas entre as que destacou: a coeducación en todos os centros e niveis de ensino desenvolvendo programas específicos para o profesorado e obradoiros nas etapas da adolescencia con proxectos formativos baixo “ perspectiva de xénero”.

Asemade, pediu garantir a prestación económica “durante todo o ano” para mulleres vítimas de violencia coas cantidades necesarias que posibiliten a súa independencia real co pagamento nun prazo de 30 días das axudas tras a súa solicitude.

Por outra parte, considerou unha necesidade apremiante “dotar de xulgados especializados en violencia de xénero as cidades galegas” e xulgados mixtos de atención ás vítimas con persoal e recursos “acondicionándoos previamente para que as vítimas non teñan que compartir as salas de espera cos seus agresores”.

A nacionalista tamén reclamou incluír aos menores e persoas á cargo das vítimas de violencia machista como beneficiarias das axudas existentes. Adán considerou de urxencia “apoiar o asociacionismo feminino e apostar por redes locais e comarcais contra os malos tratos.

A violencia contra as mulleres non é un feito privado, é  violencia estrutural

A nacionalista, tras a intervención da portavoz popular, Rosa Oubiña que aludiu  á violencia machista como  "cuestión privada" criticou que o Partido popular sega utilizando esa   terminoloxía  e viuse  obrigada  a explicar que  a violencia contra as mulleres  sempre é "estructural".

Novas tecnoloxías, “perfectas aliadas” para controlar, extorsionar e acosar ás mulleres

Finalmente, a deputada incidiu nas novas formas de control das mulleres polas súas parellas sinalando que as novas tecnoloxías como: teléfonos móbiles, tablets e internet son utilizadas para “acosar, extorsionar e controlar”. Estas novas formas de violencia, recalcou, son preocupantes sobre todo entre a mocidade, polo que advertiu que “hai que estar moi atentas” e non tolerar comportamentos que, ao seu xuízo, non son máis que indicios da “falta de liberdade e control” que as parellas queren exercer sobre as mulleres.

A parlamentaria rematou a súa intervención reclamando a execución dun Plan de emprego feminino, “xa prometido por Núñez Feijóo”, cumprir a lei contra a publicidade sexista e que as forzas políticas, dunha vez por todas, “sexan exemplares” contra a violencia o machismo.