Galiza Nova pide máis formación viaria, transporte público e restituír o “Noitebús”

O secretario xeral de Galiza Nova, Alberte Mera García comparece na comisión de Estudo para a mellora da seguridade vial no Parlamento na que reclamou un Plano de seguridade viaria adaptado á realidade do tráfico en Galiza

Comparecencia do Secretario xeral de Galiza Nova, Alberte Merea

Alberte Mera compareceu hoxe, xunto aos representantes das asociación xuvenís de AGE,PSdeG e PP na comisión de estudo sobre seguridade viaria que se está a celebrar no Parlamento galego onde reclamou máis transporte público, restituír o Noitebús e poñer en marcha cursos de formación no ensino para mellorar a seguridade viaria.

Na súa intervención, Mera salientou a especificidade das redes das estradas galegas e a inseguridade que nelas se rexistra polo que reclamou a “elaboración dun estudo detallado e constantemente actualizado” das vítimas, atendendo a factores de idade e ubicación co fin de para mellorar o seguimento da seguridade viaria e establecer as medidas necesarias a seguir.

Galiza, á cabeza en siniestralidade

O representante da mocidade galega nacionalista asegurou que Galiza reflicte os índices de siniestralidade máis altos do Estado, (3.000 persoas falecidas na última década) e o 8,25% de vítimas mortais no Estado, durante o ano 2012 que nos sitúa por riba da media estatal atendendo á poboación.

Entre as causas da mortandade, dixo, “o exceso de velocidade e a presenza de alcol” resultan factores determinantes nas estradas galegas sendo as persoas maiores de 40 as máis afectadas e non “os mozos e mozas como habitualmente se cre”.

Ana Pontón e Daniel Rodas na comparencia do secretario xeral de Galiza Nova

“Centos de quilómetros de estradas secundarias sen carril duplo, ausencia de arcéns para vehículos lentos, maior número de días con chuvia, néboa e vento”, así como a falta de servizos alternativos de transporte público con autobuses a un prezo inasubmíbel e un servizo de trens moi caro e sen frecuencias que facilitan os accidentes de tráfico explican a inseguridade nas estradas galegas, afirmou.

Asemade, o estado deficiente de moitas estradas con falta de sinalización, firme deteriorado, iluminación insuficiente e sen beirarrúas ou pasos de peóns incrementan a inseguridade da mocidade que debe trasladarse dúas veces ao día aos seus centros de estudo ou traballo.

Servizos de transporte público e novo mapa escolar parello á realidade galega

O informe da Asociación española de la Carretera titulado “Necesidad de inversión en conservación” publicado este mes, constada o deterioro “sen precedentes” das estradas españolas e coloca a rede viaria galega “como unha das máis perigosas”, explicou.

Alberte Mesa

Ademais destacou que a alternativa ás carísimas peaxes da AP- 9 é a N-550 pero a propia Asociación Española de la Carretera afirma que nesta estrada hai contabilizados 422 baches ademais e sinais e marcas de viais que deben ser repintados.

Restituír o Noitebús para garantir a seguridade nos desprazamentos nocturnos

O portavoz de Galiza Nova tamén se referiu ao lecer e desprazamentos da mocidade en horarios nocturnos e denunciou que Galiza non conta cun transporte público adecuado polo que reclamou a restitución do “Noitebús” con frecuencias que cubran os desprazamentos atendendo á dispersión poboacional.

“O Noitebús, dixo, beneficia e salva vidas” pero a Xunta desmantelouno a pesar de ser un importante sistema de prevención de sinistros e seguridade para @s usuari@s e a súas familias.

 

Afíliate, faite do bloque
Anímate a dar o paso, súmate ao proxecto do BNG