parlamento galego

BNG centra as súas prioridades do novo curso político na investigación das irregularidades nas contratacións da Xunta

Luís Bará

Levará ao pleno propostas de solucións aos problemas reais dos galegos e das galegas en  materia de vivenda, educación, enerxía ou medio rural

O viceportavoz segundo do BNG, Luís Bará debullou os principais temas que o BNG levará ao primeiro pleno do novo curso político, no que destacou a investigación das irregularidades na contratacion da Xunta, con “tratos de favor, nepotismo e amiguismo”, e as propostas de solucións aos grandes problemas e preocupacións da cidadanía galega como a vivenda, a educación, a enerxía ou os problemas do medio rural.

Na rolda de prensa posterior á Xunta de Portavoces, Bará descatou como tema central do BNG as “irregularidades” na contratación da Xunta do Partido Popular, en relación coa “falta de transparencia, co trato de favor e amiguismo e nepotismo porque -aclarou- “esas contratacións benefician a empresas con conexións directas co Partido Popular ou co entorno de dirixentes do Partido Popular”, e recordou que o BNG xa solicitara a comparecencia de Rueda neste pleno pero “foi vetada pola maioría absolutista” do PP.

Asegurou que a ocultación sobre estas contratacións irregulares non fai máis que facer “medrar as sospeitas”, engadiu, polo que é máis que necesaria a creación dunha comisión de investigación para “forzar á Xunta a enviar ao Parlamento” a documentación solicitada polos deputados e deputadas do BNG e que lle foi negada por parte do Sergas o pasado mes de xullo.

O BNG quere centrar esta macroinvestigación en tres casos: Por un lado, o sobrecusto de 470 millóns de euros no Hospital Álvaro Cunqueiro, que “nos parece un escándalo e que merece responsabilidades políticas do goberno responsable desta decisión”.

Por outro, o BNG quere que se investigue todo o conglomerado de contratos que benefician ao grupo Eulen, “cunha relación directa entre a principal dirixente deste grupo en Galiza e o presidente estatal do PP, Alberto Núñez Feijóo” e 1.311 contratos menores “a dedo” que foron descubertos por unha investigación do xornal El Salto.

Bará tamén anunciou que se incluirá nesa comisión de investigación a ocultación dos contratos con Universal Support (a empresa dos rastrexadores) e con MAPE Asesores, coa que actuou de intermediario o compañeiro sentimental da presidenta da Comunidad de Madrid e que “vendeu con prezos por riba do mercado material sanitario en plena emerxencia da Covid”, facturándolle millóns á Xunta. Por último, referiuse á empresa Sibucu 360, que segundo o deputado foi tamén “beneficiaria dun auténtico pelotazo de contratos neses días de máxima emerxencia sanitaria”.

As prioridades do BNG fronte á axenda teledirixida desde Génova

A pregunta ao presidente versará sobre estes temas e as prioridades duns e outros cara o novo curso político.

Luís Bará asegura que as prioridade do BNG será a “defensa os intereses de Galiza no Estado e en Europa”, en contraposición cos intereses de Rueda, cunha axenda “marcada e teledirixida desde a rúa Génova de Madrid por esa estratexia partidista e extremista do Partido Popular”.

“Rueda non ten voz propia, actúa como unha especie de catatúa que repite os argumentos e as consignas que lle mandan desde o Partido Popular estatal”, criticou.

O deputado afirmou que “a prioridade número un de Rueda é a confrontación”, con dous obxectivos, “obedecer ao seu amo” e “intentar desviar a atención precisamente deses problemas que lle preocupan á sociedade galega”. Como contraposición, Bará deu conta das principais iniciativas que o BNG levará ao pleno da semana que vén.

A primeira será unha moción para debater o impacto que está a ter “proliferación descontrolada” de vivendas turísticas na escaseza e no incremento “alarmante e abusivo” dos prezos da vivenda habitacional . “Este é un problema lle afecta sobre todo a moita xente nova e ao estudantado que está a comezar o curso, e non a lei de amnistía ou outra preocupación fundamental do Partido Popular neste pleno como é Venezuela”, recalcou.

O BNG poñerá tamén a atención, a través dunha interpelación, da situación crítica da sanidade pública a tenor do “escándalo do sobrecusto do Hospital Álvaro Cunqueiro”, que, aclarou, “xa foi obxecto dunha petición de comparecencia de Alfonso Rueda en pleno e que foi vetada polo Partido Popular en agosto”. Este sobre prezo de 470 millóns de euros supón, segundo o deputado, que” se transfiren grandes cantidades de diñeiro a empresas privadas, a fondos de investimento, que se detraen das necesidades do día a día da nosa sanidade pública”, denunciou.

Noutra interpelación, o BNG pregutará tamén polo segundo “sablazo” que Sogama quere aplicar aos concellos co canon dos residuos. Bará recordou que este canon “é consecuencia fundamentalmente de apostas erradas da propia Sogama e da Xunta de Galiza no modelo de xestión de residuos” ao apostar pola incineración, alternativas penalizadas e que a Comisión Europea pretende desincentivar a través de impostos como o IDIRES, que paga Sogama e que recada a Xunta de Galiza.

O BNG tamén levará ao pleno da vindeira semana iniciativas relativas ao noso sector primario, en concreto, unha proposición de lei sobre o sector do viño da Ribeira Sacra, co problema da dificultade da recollida de uva e cuxas medidas anunciadas onte polo Goberno do PP “nos parecen tardías e insuficientes”, lamentou. Tamén haberá unha pregunta sobre a preocupante “extensión descontrolada” da Enfermidade Hemorráxica Hepizoótica, que lle afecta a moitas granxas de vacún e que se está estendendo xa á provincia de Lugo e de Pontevedra.

Por último, a través doutra pregunta en pleno, Bará anunciou que o BNG lle pedirá á Xunta que rectifique coa supresión do bono social térmico por considerala unha medida “regresiva, antisocial” e que desvela a “falta de sensibilidade do Goberno galego” nun contexto de incremento dos prezos da enerxía e da electricidade, ao gobernar para o “lobby enerxético” e ao “deixar na estacada a miles de familias que sofren a pobreza enerxética”, recriminou.