Rosana Pérez presenta no Congreso proposición para que Galiza xestione os aeroportos galegos

A deputada do BNG no Congreso, Rosana Pérez, presentou dúas iniciativas parlamentares na Cámara Baixa para demandar ao Goberno a transferencia a Galiza da competencia sobre a xestión dos aeroportos galegos a fin de solucionar o grave problema de perda de tráfico aéreo que sofre Peinador, Alvedro e Lavacolla.

Mentras tanto, a deputada do BNG pide ao Goberno que recupere o órgao do Comité de Rutas que integraba diversas administracións para poder planificar o mapa de rutas aéreas. Por iso, considera urxente que “se aprobe, através do consenso coas distintas administracións, o mapa de rutas aéreas namentras non se aborda o traspaso das competencias.

Parar a constante perda de tráfico aéreo

A deputada nacionalista traslada ao Ministerio de Fomento a preocupación “do BNG pola perda de tráfico nos tres aeroportos de Galiza, unha perda de tráfico que “non se pode achacar íntegramente á crise económica, senón mais ben á falla de coordenación e dunha xestión eficaz, que debido ao actual modelo de xestión aeroportuario centralista non permite que Galiza organice e xestione o seu espazo aéreo”.

A descoordenación, sinala Rosana Pérez, xa “é algo que se recoñece desde todos os ámbitos” e “aos dados de perda de tráfico me remito”. Nese sentido, aporta nas súas iniciativas parlamentares dirixidas ao Goberno as cifras de caída do tráfico de pasaxeiros nos tres aeroportos correspondentes a este primeiro periodo de 2013. Pón de exemplo o aeroporto de Porto en Portugal “onde tamén padecen os efectos perversos da crise, máis ese aeródromo medra cada vez máis”.

Critica a deputada do BNG o modelo aeroportuario existente no Estado español que se rixe por unha xestión centralista, “suxeito a un modelo radial e unipolar que intensifica a condición periférica de Galiza, moi dependente dos voós que despegan de Madrid”. Galiza, sinala, “precisa dun modelo aeroportuario galego coordenado, integrado, baseado na especialización e na complementariedade co obxetivo de aumentar os seus tráficos aéreos e incrementar as conexións nacionais e internacionais, así como as frecuencias”.

Rosana Pérez subliña que un modelo aeroportuario coordenado desde Galiza permitiría ter unha estructura en rede, potenciando as rutas e ofrecendo frecuencias máis axustadas ás necesidades dos usuarios. “Temos 3 aeroportos próximos entre sí pero xestionados de maneira descoordenada que non permite potencialos nen mellorar a oferta integrada. É preciso incentivar a complementariedade e a especialización, é o xeito de poder diversificar destinos”.

Alude ao Comité de Rutas creado hai uns anos para mellorar o mapa de rutas aéreas, máis os seus logros foron escasos porque non ten capacidade executiva. Considera a deputada do BNG que namentras non se produza nos traspasos de competencias nesta materia, este Comité debe planificar un mapa de rutas contando con todas as administracións implicadas.

Afíliate, faite do bloque
Anímate a dar o paso, súmate ao proxecto do BNG