Protesta dos deputados do BNG no Parlamento

O último pleno do período de sesións da Cámara galega conclúe co ambiente moi caldeado pola intransixencia da presidenta da Cámara, Pilar Rojo, que negou a palabra á portavoz nacionalista, Ana Pontón, cando se dispuña a prantexar unha cuestión de orde e denunciar o veto do PP en Xunta de Portavoces ao debate de dúas Iniciativas Lexislativas Populares (ILP), da plataforma SOS Sanidade Pública e en defensa de Preescolar na casa.

A actitude da presidenta levou aos deputados do BNG a amosar a súa protesta póndose en pe, polo que Pilar Rojo decidiu suspender a sesión e convocar de forma urxente e extraordinaria aos portavoces ao seu despacho.

Unha vez reanudado o pleno, Ana Pontón lembrou que, en base ao regulamento, aínda se podían incluir na orde do día as dúas ILP, "pois é básico que os cidadáns poidan expresarse con igualdade", mais a proposta finalmente foi rexeitada.

Pilar Rojo suspende a sesión e convoca de forma urxente e extraordinaria aos voceiros parlamentares a unha reunión no seu despacho

Os votos do PP, que volveron vetar estas Iniciativas dos cidadáns, si serviron, sen embargo, para sacar adiante a Lei de Vivenda e Lei de Montes, que consuman as políticas de favor aos promoteres e a rebaixa da política de prevención de incendios.

Lei de Montes

A portavoz de Agricultura e Montes do BNG, Tereixa Paz, defendeu as emendas presentadas contra o Proxecto de Lei de Montes de Galicia. Un proxecto, dixo, que crea “caos territorial e abandona unha estratexia galega especifica” nesta materia.

A nacionalista acusou ao Goberno galego de “covardía política” por ter eliminado importantes recursos contra os incendios forestais e criticou a aposta do Partido popular polos cultivos enerxéticos fronte unha segunda territorialización do monte galego como motor de desenvolvemento económico e a súa posta en valor.

O PP impide o consenso coa oposición

A parlamentaria do BNG salientou a negativa do Partido popular, á hora de acadar “un consenso” na elaboración da nova Lei de Montes, “os sectarios son vostedes” dixo e explicou que no Consello Forestal de Galiza houbo “catro posicionamentos en contra” a pesar de que o PP sega afirmando a boa disposición coa que foi aceptado o novo proxecto lexislativo.

Este goberno fixo obxeción de conciencia da lei contra incendios vixente até o de agora

Na súa intervención, Paz tamén aludiu á “vulneración do Partido popular da Lei de Prevención de Incendios” da que dixo, dende a chegada dos conservadores á Xunta de Galiza fixeron “obxección de conciencia activa no cumprimento da Lei de Prevención e Defensa contra incendios forestais en Galiza”.

Sobre a forestación de terras non agrarias, a deputada asegurou que na realidade, o Partido popular está a fomentar, a través de medidas lexislativas, “a forestación de terras agrarias” e criticou a derrogación dun artigo da Lei de Prevención de Incendios Forestais relativo á defensa dos solos urbanos e núcleos rurais, labradío, pastos, prados e cultivos, a partir de agora e coa aprobación da Lei de Montes, manifestou, “estas zonas, con independencia da súa cualificación, poderán ser repoboadas”.

O BNG buscou o acordo

A parlamentaria insistiu na “falta de consenso” do Partido popular para aceptar as emendas nacionalistas.

Neste sentido anunciou que o BNG estaría disposto a aceptar que figuren as Asociacións de Fomento Forestal na Lei a cambio de que o Partido popular contemple “outros instrumentos de reordenacións da propiedade”. Finalmente, esta proposta tamén foi desestimada polo grupo do Goberno.

Paz estendeu a negativa dos conservadores a aceptar outras emendas referidas á forestación de terras agrarias e o cumprimento da Lei de Prevención e Defensa contra incendios forestais que reduce os desbroces para protección de núcleos, de 100 metros a 50 e de 50 a 30 metros.

A deputada concluíu denunciando que os cambios na Lei contra incendios é “rebaixada e elimina infraestruturas preventivas” e rexeitou a Lei de Montes por non responder “aos intereses nin potencial do monte galego” como xerador de empreso e desenvolvemento económico.

Lei de Vivenda

Por outra parta, o BNG votou en contra da nova Lei de Vivenda de Galiza por tratarse dunha lexislación “sesgada”, ao servizo dos intereses dos promotores e da que desaparecen os principais aspectos sociais que contiña a lei vixente, “moito máis completa e mellor formulada que a que hoxe sacou adiante o PP só cos seus votos”.

O obxectivo real da lei é dar saída ao stock de vivendas baleiras de promotores e bancos, non garantir o dereito de todos os cidadáns a unha vivenda digna

A deputada nacionalista Isabel Sánchez lamentou que o grupo popular desaproveitara o último debate sobre esta lei e non tivera en conta ningunha das emendas de calado formuladas polo BNG, dirixidas especialmente ás familias que están sofrendo maiores dificultades para poder exercer o seu dereito a acceder a unha vivenda digna.

A parlamentar reiterou que o texto aprobado hoxe vai resultar inútil para resolver os problemas reais da vivenda en Galiza e insistiu en que está cheo de declaracións intencións.

“Faltan compromisos e medidas efectivas –engadiu- para aspectos tan importantes como o fomento do aluguer, a promoción da rehabilitación ou ter un parque de vivendas protexidas estable e de calidade”.

Vivendas baleiras

Tal e como xa denunciara no debate de totalidade da Lei, a deputada nacionalista asegurou que o obxectivo real que agocha esta lei é dar saída ao stock de vivendas baleiras de bancos e promotores, que tamén se ven favorecidos por unha redución drástica das sancións por infracións e por unha serie de medidas que favorecen o incremento de condutas fraudulentas.

Isabel Sánchez salientou, das emendas presentadas polo BNG, a defensa do Fondo Social de Vivenda, como ferramenta fundamental para os colectivos máis desfavorecidos, financiado a cargo dos orzamentos da Xunta, e a regulación dun novo dereito, o da garantía económica de acceso ao unha vivenda.

Neste sentido, a parlamentar lembrou os problemas aos que se enfrontan as familias desafiuzadas e a necesidade que hai, por tanto, de lles ofrecer fórmulas que lles permitan seguir residindo nas súas casas ou cando menos ter acceso a unha vivenda digna.