O PP rexeita a Lei do BNG destinada a regular a publicidade institucional

Montse Prado

Co voto en contra, o PP frea o trámite parlamentar para fixar criterios de transparencia, un reparto equitativo e erradicar prácticas clientelares cos medios de comunicación

Montse Prado defende a lei do BNG

A parlamentario do BNG, Montse Prado lamentou que, unha vez máis, o grupo maioritario do Partido popular rexeitara tomar en consideración a proposta de lei do BNG para regular de “maneira xusta” a publicidade institucional nos medios de comunicación.

A deputada comezou co poema “Xan” de Rosalía para conmemorar  os 178 anos do nacemento da máxima expoñente das letras galegas. Prado lamentou non poder saudar a ninguén na tribuna porque, dixo, “o Parlamento segue amordazado” e non permite que as reivindicacións do pobo galego sexan unha realidade nesta Cámara.

A parlamentaria lembrou que foi a Asociación de Medios en galego a trasladou a iniciativa que estaba a defender tras ser presentada a todos os grupos con representación na Cámara e que dende o BNG “asumimos como propia”.

Para a deputada resulta urxente dotar a Galiza dunha lei que regule a publicidade institucional e que “introduza criterios obxectivos para a adxudicación de recursos públicos”. Dos cartos de todos os galegos e galegas que se entregan aos medios de comunicación e rematar coa “discrecionalidade”. Unha lei, recalcou que permita a transparencia e un reparto “equitativo” para os medios de comunicación en galego.Prado 2

Galiza debe ter esa lei que xa foi prometida na campaña electoral do ano 2009 polo Partido popular e que logo, Feijóo e Alfonso Rueda volveron a prometer neste Parlamento.Pero, unha vez máis, o Goberno galego considera que pode enganar a todos os galegos e galegas con promesas electorais. Estamos nun momento, asegurou, no que a formación de opinión realizase fundamentalmente a través dos medios de comunicación, transmisores de xeitos de vida, pensamento e valores.

Resulta polo tanto necesario “regular o poder político sobre os medios de comunicación” e de aí, a necesidade de poñer en marcha esta lei que hoxe o BNG defende, unha Proposición de lei que determina a contratación de publicidade por parte da Administración pública de Galiza. Esta lei, con 27 artigos e tres disposicións xerais, regula que o galego debe ser o “idioma da publicidade institucional de Galiza”.

Ademais tamén regula a concorrencia e periodicidade das convocatorias e a elaboración dun plan anual con obxectivos e custes, “a publicidade debe estar prevista non pode estar a salto de mata e en función dos intereses partidistas en cada momento”.

As axudas aos medios deben garantir a estabilidade laboral dos seus traballador@s con emprego estábel e de calidade así como controlar o que “pode e non pode ser publicidade”, concluíu.