Pontón interpela ao Goberno pola supresión de liñas de tren

Ana Pontón acusou a Xunta de gastar en publicidade nunha lexislatura a “mesma cantidade” que todo o investido no ferrocarril durante vinte anos

A deputada do BNG, Ana Pontón criticou que o conselleiro Agustín Hernándezi defendera a supresión de liñas de media distancia en Galiza e acusou a Xunta de Galiza de “seren cómplice do desmantelamento” do ferrocarril galego.

A deputada lamentou que o tren en Galiza desapareza e deixe a milleiros de usuarias e usuarios sen a prestación deste servizo, “o BNG, dixo, defenderá o dereito de tod@s os galeg@s a uns servizos de ferrocarril moderno como teñen outros cidadáns do Estado español”.

O PP goberna a golpe de consultora

Pontón lembrou que hoxe mesmo, o Partido popular xustificaba a supresión de liñas, tras o estudo dunha consultora que así o recomenda, nós, manifestou, consideramos que este argumento “falsifica a realidade” porque o problema non é a falta de potencialidade e futuro do ferrocarril, o problema, afirmou, “é político” e cando se inviste na mellora de liñas, “incrementase o número de usuari@s”.

A deputada reiterou que o incremento de frecuencias tamén incrementa o número de usuari@s e a eiva de Galiza, nesta materia, obedece á “falta de interese por modernizar o ferrocarril e ofertar servizos acordes cos tempos que vivimos”.

“A centralización de competencias non conleva a igualdade na prestación de servizos, máis ben todo o contrario” e asegurou que noutros territorios que apostaron por desenvolver o autogoberno “prestan mellores servizos de ferrocarril e mellores prestacións para os seu cidadáns”, lástima, dixo, que a Xunta “nunca optara por esa vía”.

O BNG pide a transferencia do tren

Neste sentido, volveu reclamar a transferencia a Galiza para asumir as liñas e crear unha compañía do ferrocarril pública galega.

A deputada tamén pediu un cambio de rumbo na Consellería de Medio Ambiente e Territorio para defender as infraestruturas e evitar a marxinación de moitas poboacións galegas.

O recorte anunciado polo Ministerio de Fomento, engadiu, deixará “tirados e tiradas a miles de galegos” sen ningún tipo de alternativa e moitas zonas de Galiza padecerán a desvertebración. O ferrocarril debe ser modernizado reclamou para permitir as comunicacións internas, “o tempo volve a darnos a razón e os deseños feitos en Madrid non serven para dar servizo de Ferrocarril en Galiza” porque naceu para conectar Galiza con Madrid.

O PP castiga a Galiza sen liñas de tren

A parlamentaria denunciou que Ferrol resultou especialmente prexudicado ao non realizarse ningún tipo de mellora nos servizos e agora suma a eliminación da liña con A Coruña ao igual que a liña Coruña-Lugo-Monforte tamén ameazada con perder os servizos de media distancia. Vigo-Ourense, a beira do Miño, será outra das prexudicadas ao igual que a liña a Carballiño descolgada de mediana e longa distancia e Monforte-Barco de Valdeorras “no limbo dos xustos” con trens sen frecuencia.

Pontón afirmou que “Galiza no pode perder o tren” e a Xunta non pode ser cómplice da marxinación de Galiza, “isto é un auténtico atropelo” con supresión de servizos sen consensuar con ninguén, concluíu.

 

Afíliate, faite do bloque
Anímate a dar o paso, súmate ao proxecto do BNG