Ana Pontón: "O pobo xulgará o que están facendo co galego"

Nunha interpelación ao goberno, a deputada do BNG, Ana Pontón acusou á Xunta de incumprir a legalidade en materia lingüística e negar a realidade da lingua galega

Ana Pontón

A través dunha interpelación ao goberno galego sobre a situación real do idioma galego, a deputada do BNG, Ana Pontón asegurou que os datos sobre a evolución da lingua “son moi preocupantes” ao que sumou os “incumprimentos flagrantes de ilegalidade por parte da Xunta”.

A parlamentaria afirmou que “o pobo xulgará o que o goberno de Núñez Feijóo está facendo en contra do idioma galego.” Na súa intervención, Pontón tamén aludiu á Carta europea das linguas rexionais e minoritarias, “ un tratado europeo ratificado polo Estado español no ano 2001” e que representa unha política de mínimos esixibles á hora de apoiar as linguas non recoñecidas como linguas do Estado, como acontece coa lingua galega.

A Xunta incumpre a Carta europea de linguas rexionais e minoritarias

O informe, reiterou “é demoledor” e consideramos, “que non se pode seguir coa política antigalega da Xunta con mentiras e manipulación da realidade”. Vostedes, dixo, menten no informe enviado ao Goberno central que despois é remitido ao Consello de Europa e aludiu ao apartado que reflicte o gasto de 3,3 M€ de dobraxe en galego por parte da CRTVG cando en sede parlamentar recoñeceron a diminución drástica desta cantidade e mesmo no último ano non se ten traducido “ningunha película ao galego” por parte da CRTVG.

Por outro lado, a nacionalista tamén se referiu á manipulación que o PP fai da Asociación de medios en galego afirmando que é unha asociación para impulsar e coordinar os medios en galego cando en realidade, a asociación nace para “criticar a política de afogamento que vostedes practican e denunciar os pasos atrás da presenza do galego nos medios”.

Intervención de Ana Pontón

Asemade, Pontón denunciou que para rexistrar unha hipoteca en galego, hai que agardar tres semanas ou un mes e no ensino seguen dando pasos atrás que vulneran os principios da carta europea.

O PP segue negando a realidade da lingua galega

Se queren coller a bandeira da lingua, recalcou Pontón, cóllana pero “para defendela e abandonen a política das mentiras que tanto dano fixeron ao noso país.” Deixen de pisar moqueta e saían a rúa, póñanse ao lado das persoas que por quere asinar no SERGAS un papel en galego para unha operación retrasan esa intervención, póñanse do lado dos nenos e nenas que por utilizar o galego nun centro hípico mandáronos para casa, de mulleres que remataron a súa carreira e cando van buscar traballo respóndenlle como pretenden ser contratadas entrando nun despacho de avogados falando galego, “isto é o que está pasando en Galiza” e vostedes seguen mirando para outro lado. O galego é unha lingua, igual de digna que o resto das linguas do mundo pero ten un trato discriminatorio, concluíu.