Congreso

O BNG reclama ao Goberno a rebaixa das peaxes da AP-9

Acto AP-9
Acto AP-9
O deputado do BNG, Néstor Rego, salienta que «é o momento de acabar dunha vez por todas coa inxustiza que supoñen as abusivas peaxes da AP9 e coa discriminación que representa para a Galiza en relación con outras vías dependentes do Estado».

Néstor Rego (BNG) acaba de presentar esta maña no rexistro do Congreso dos Deputados unha iniciativa parlamentaria, demandando ao Goberno central unha rebaixa das abusivas peaxes e a transferencia da AP-9.

A AP-9 converteuse nunha vía fundamental para as comunicacións no eixo atlántico, conectando 5 das 7 principais cidades galegas, sendo a zona que concentra a maior actividade económica.

En Galiza existe unha demanda social unánime para acabar coa estafa das peaxes da AP-9, que se reflicte tamén na reclamación unánime do Parlamento de Galiza da transferencia dunha vía que previamente debe ser rescatada polo Estado e á que, como mínimo e de forma inmediata, deben ser aplicadas rebaixas e descontos significativos.

O Bloque Nacionalista Galego rexeita a autorización por parte Ministerio de Fomento para unha nova suba das peaxes que se producirá a partir de 1 de xaneiro de 2,64%, no que supón o terceiro ano con maior incremento de tarifas de todo o Estado español e que acumula unha suba de 30% en apenas 10 anos.

Esta suba das peaxes é un atranco máis para o desenvolvemento económico da Galiza ao encarecer os transportes de mercadorías e turismos.

Coas subidas anunciadas, as peaxes entre A Coruña e Vigo pasarán a ser para turismos de 16,85€, 0,45€ máis que na actualidade. E as distancias máis longas da autoestrada, Ferrol-Tui, pasarán a pagar uns 22,10€, 55 céntimos máis que este ano. Os grandes vehículos como camións e autobuses pasarán a pagar unha tarifa de 36,35 € entre Vigo e A Coruña, uns 95 céntimos de subida, mentres que o traxecto Ferrol-Tui situarase en 48,35€ por viaxe, 1,25€ máis que agora; é dicir: un percorrido entre o norte e o sur de Galiza situarase para un vehículo pesado preto dos 100 euros.

Os sectores máis afectados son, sen dúbida, os usuarios habituais -fundamentalmente traballadores e traballadoras que ven obrigados a utilizar esta vía por razóns laborais-, as empresas -especialmente de transporte- e transportistas autónomos. A carga das peaxes nos custos de produción das empresas provoca que, en moitos casos, óptese polo uso de vías convencionais, coas consecuencias negativas que isto carrexa para o conxunto da poboación, especialmente polo incremento dos riscos de accidentes.

Mentres que se encarecen as peaxes da AP-9, outras autoestradas do Estado volven a mans públicas.

Ademais, estamos diante dun agravio comparativo que sofre o noso País, xa castigado polo déficit en infraestruturas de comunicación modernas, sustentables e adecuadas ás necesidades do século XIX. Observamos como outras autoestradas do Estado pasaron a ser gratuítas, ou o farán en breve. É o caso da AP-1 (Burgos- Armiñón), ou da AP-4 (Sevilla-Cádiz) e a AP-7 (Tarragona-Valencia) a partir do 1 de xaneiro de 2020. A isto haille que engadir o recente rescate das radiais madrileñas con diñeiro público e a subseguinte rebaixa das tarifas.

Outras autoestradas finalizarán as súas concesións no ano 2021. A partir dese momento, Galiza quedará, con 326 km, como como o territorio con máis quilómetros de vías de pago en todo o Estado.

Afíliate, faite do bloque
Anímate a dar o paso, súmate ao proxecto do BNG