O Bloque Nacionalista Galego realiza un acto na cidade de Ferrol para ofrecer as alternativas que defende sobre o ferrocarril, centrado na conexión da cidade coa Coruña e a liña Ferrol-Ribadeo, a través do FEVE, e a implantación do servizo de cercanías ferroviarias. Para a frente nacionalista, é imprescindíbel apostar por un medio de transporte “eficaz, eficiente e sustentábel” como o ferrocarril a pesar de que o Goberno do Estado non permita desenvolver na Galiza e, no concreto, en Ferrol este medio. Durante o acto, a frente nacionalista fixo un repaso histórico sobre o traballo realizado a nivel nacional, comarcal e local.
Durante o evento organizado polo BNG, persoas integrantes da Plataforma por un Transporte Digno, Mercedes Alonso e Beatriz Garabana, tomaron a palabra para denunciar a situación actual do ferrocarril e da oferta estabelecida pola Xunta de Galiza nas liñas de autobús. Unha incomunicación que provoca graves prexuízos para a veciñanza da cidade, no concreto, e, por extensión, de toda a comarca de Ferrolterra.
![Acto Ferrol](/media/bnggaliza/images/2023/03/25/2023032509271094706.jpg)
Iván Rivas candidato do BNG a alcaldía de Ferrol considera que a situación na que se atopan as infraestruturas ferroviarias na nosa cidade non responde a un problema económico, tendo en conta que o ADIF desenvolveu un gasto multimillonario na alta velocidade e que teñen existido consignacións económicas no pasado para a execución destas obras que se perderon.
Alén do máis, sinalou que a solución pasa por contar coa vontade política necesaria para desenvolver estas infraestruturas coa fin de conectar a cidade co resto do país e vertebrar a comarca desbotando o modelo radial onde todo pasa por Madrid e privatizador que en Ferrol significa desmantelamento.
Por estas razóns Iván Rivas demanda a transferencia dos servizos ferroviarios de proximidade e a execución dos investimentos que permitan a redución dos tempos de viaxe a menos dunha hora mediante a dupla vía, electrificación e o by-pass en Betanzos. “Precisamos dun goberno local que se preocupe por rachar co illamento ao que os gobernos do Estado nos ten sometido. Un goberno local liderado polo BNG exixirá a modernización da rede ferroviaria para que toda a cidadanía poida acceder a este servizo e mellorar a mobilidade da cidade. O BNG quere conectar Ferrol a través do ferrocarril” asevera Iván Rivas.
“Levamos décadas traballando para conseguir que o ferrocarril se converta no medio de transporte de referencia para o conxunto da cidadanía da Galiza porque é o medio do futuro: eficaz, eficiente e sustentábel” reivindica o deputado do BNG no Congreso. Neste sentido, Néstor Rego lembra as numerosas iniciativas presentadas na cámara baixa para impulsar a modernización da rede ferroviaria interna e, a destacar, as rexistradas para conectar a cidade de Ferrol. “Presentamos até emendas aos orzamentos para incrementar as partidas destinadas ao servizo ferroviario na Galiza mais nunca contaron co apoio dos partidos do Goberno” denuncia.
![Acto Ferrol](/media/bnggaliza/images/2023/03/25/2023032509270964854.jpg)
Iniciativas, tamén, para a modernización da liña de ancho métrico, coñecida como FEVE, que conecta a cidade de Ferrol con Ribadeo e unha aposta tamén para modernizar o material rodante, así como o incremento das frecuencias ferroviarias nesta liña. “Recentemente demandamos ao Goberno medidas compensatorias para esta liña ante os erros detectados no deseño dos trens e o retraso que provocará a entrega dos novos trens e que destine os híbridos á liña FEVE” recorda Rego.
Mais a formación nacionalista tamén reclamou melloras na liña que conecta Ferrol coa cidade da Coruña, a través do aumento das frecuencias ferroviarias e adaptar os horarios ás demandas da veciñanza. “Fixamos como prioridade a modernización desta liña entre Ferrol e A Coruña, así como a construción do by-pass en Betanzos, a través do aumento no investimento e unha planificación escrupulosa, para acurtar o tempo e provocar que máis persoas poidan empregar o ferrocarril” destaca.
Por outra parte, Rego denuncia a negativa dos sucesivos gobernos do Estado, de PP e PSOE, de implantar os servizos de cercanías ferroviarias na Galiza, a pesar de existir a masa crítica necesaria. “A rexión Ferrol-A Coruña alcanza os 650.000 habitantes mais o Goberno do Estado non oferta este servizo, a pesar de que outros territorios, con 270.000 habitantes, si o ten implantado” destaca. “Os servizos de proximidade ferroviarias que reclamamos implican por en funcionamento traxectos específicos de curta distancia, horarios máis frecuentes e tarifas máis baratas” finda Rego.