O BNG pide ao Goberno depurar responsabilidades na Confraría de Cabo de Cruz

Daniel Rodas en Comisión

O deputado do BNG, Daniel Rodas pediu hoxe, na Comisión de Pesca, “rigor” e unha resposta contundente á Consellería do Mar sobre as irregularidades producidas na Confraría de Cabo de Cruz que provocaron a imputación do Patrón maior e a expresidenta das mariscadoras.

O deputado do BNG lembrou que dende hai dous anos, o BNG denunciou, a través de diversas iniciativas a “situación anómala” da confraría sen que a Xunta tomara cartas no asunto, quizás dixo, “porque o Partido popular quería tapala por intereses partidarios e clientelares”.

Vostedes, recalcou, permiten o desfalco nas confrarías, impiden a transparencia das contas e van máis alá protexendo o furtivismo reducindo os efectivos. “o Partido popular é responsábel da política clientelar que permite que algún persoeiros segan enriquecéndose” mentres o sector padece unha “situación dramática”, sentenciou.

O deputado coincidiu coa portavoz do PP, María Herminia Pouso en que a responsabilidade final recae sobre o expatrón maior e a expresidenta das mariscadoras, pero, ao seu xuízo, a consellería tamén é responsábel por non escoitar as denuncias do proceder “irregular” dos responsábeis da Confraría. “As eleccións non se celebraban dende había seis anos, apropiación e comercialización do marisco decomisado aos furtivos , uso particular dos medios da confraría, utilizar o combustible a cargo do cabildo, falsificar documentación, non se presentaban as contas e as mariscadoras eran obrigadas a realizar funcións de vixilancia”, nós coñeciamos todo isto pero vostedes negaban sistematicamente esta realidade. Por outra parte, denunciou que a falta de recursos puña ao límite ao sector sen que a consellería intercederá para erradicar esas prácticas.Dani 1

A consellería, reiterou, era coñecedora destas irregularidades e a resposta foi que a confraría “era unha das máis transparentes de Galiza” a pesar de presentar “fora de prazo” as contas.

A portavoz do Partido popular respondeu ao nacionalista que hai aberta unha investigación xudicial e polo momento só toca agardar polas conclusións.

O deputado lamentou a resposta de Herminia Pose e volveu pedir máis recursos contra o furtivismo e depurar responsabilidades sobre “estas dúas personaxes que colaboraron coa política de coacción contra as mariscadoras que non realizaban os labores de vixilancia nocturna”.

A iniciativa nacionalista contou co apoio dos grupos AGE e PSdeG mentres o PP anunciou o seu voto en contra.