Ana Pontón acusa ao PP de converter o Debate de Orzamentos en “puro trámite”

Ana Pontón

A parlamentaria propuxo mobilizar 620 millóns de euros para facer realidade un Plan real de emprego, financiar a Universidade, garantir a vivenda, dotar de recursos á dependencia, frear os recortes en sanidade e impulsar a Cultura e lingua galega

Ana Pontón recrimina á conselleira de Facenda

Na xornada da tarde do Debate de Orzamentos, a viceportavoz do BNG, Ana Pontón acusou ao Goberno galego de tentar convertelo en “puro trámite” e nun exercicio de “menosprezo” dos problemas e sufrimentos de miles de persoas.

Pontón iniciou a súa intervención cualificando de “indecentes” ás palabras da conselleira de Facenda por asegurou que en Galiza hai pouca emigración a respecto do Estado. Vostedes, dixo, só viven preocupados dos titulares de prensa e de substituír a realidade pola “propaganda e mentira”.

O BNG mobiliza 650 millóns de euros das diferentes consellerías para saír da crise

A deputada que defendeu as emendas globais os Orzamentos para o 2015 propuxo mobilizar 620 millóns de euros para crear emprego, loitar contra os desafiuzamentos, frear os recortes en Sanidade e Educación e potenciar a Cultura e uso do idioma galego.

Para a parlamentaria, o Goberno vive instalado “na soberbia” mentres a xente padece as consecuencias dunha política “inxusta e suicida” co saqueo de fondos públicos e privatización que dan “acubillo” a prácticas de corrupción que, por outra banda, remarcou, “seguen sen ser explicadas neste Parlamento”.

A austeridade non serve para saír da crise, máis ben é a causante de que se prolonguen e incrementen as desigualdades, manifestou.

Ana Pontón

Ana Pontón culpabilizou o Goberno de Feijóo da “morte lenta e dolorosa” de Galiza como demostra, explicou, a realidade de ser un dos lugares do mundo con máis persoas envellecidas, onde morrendo máis galegas das que nacen, coa taxa de actividade máis baixa do Estado, con 100.000 f obrigando a 100.000 persoas a emigrar, e a ter os salarios máis baixos. Esta é unha pequena radiografía, dixo, do “desastre” provocado por un modelo económico baseado na “austeridade”.

Sen embargo, asegurou que esta realidade pode mudar se o Goberno asume os tres principios da emenda do BNG: “Que pague máis quen máis ten, defender os servizos públicos e poñer Galiza a producir para crear emprego de calidade”.

Na emenda, tamén defendemos modificar os tributos e crear outros novos que permitan recadar 275 millóns de euros cun novo tramo do IRPF ás rendas superiores a 100.000 euros, modificando a tarifa no imposto sobre Patrimonio, gravar os depósitos bancarios cun tipo do 0,3% sobre grandes empresas contaminantes e grandes superficies comercias.

Xerar emprego activando a economía

Dende o BNG priorizamos o emprego e que cesen os recortes nos servizos públicos apostando polo sector naval con 8 millóns de euros para o centro de reparación, 42 millóns para I+d e 50 para o Plan de Emprego dirixido sobre todo a sectores vulnerábeis.

Mar e Medio Rural

Propoñemos destinar 50 millóns de euros a un Plan de Industrialización e transformación do sector lácteo con iniciativas de emprego no medio rural e recuperar os bancos marisqueiros e de pesca, así como far cobertura nas perdas por mal tempo.

Sanidade

Defender os dereitos e servizos públicos con 117 millóns de euros para Sanidade co fin de reducir as listas de espera, rescatar da privatización o hospital de Vigo, contratar persoal sanitario e mellorar a Atención Primaria.

Educación.

Emendas por valor de 80 Millóns de euros para reforzar o financiamento universitario, contratar máis profesores e impulsar o acceso a unha educación pública e gratuíta.

Cultura e lingua galega

38 millóns de euros para salvagardar o patrimonio, defender a lingua e industria cultural, remarcou Pontón que abondou en reclamar a aplicación do Plan Xeral de Normalización Lingüística, políticas, dixo, que teñen a ver coa “nosa dignidade” e creación de emprego.

Benestar

A deputada reiterou a necesidade de rescatar os servizos públicos e destinar recursos a un Plan de Emerxencia. “Loitar contra a pobreza e situacións de exclusión ademais de recuperar o poder adquisitivo para empregad@s públic@s e defender o dereito á vivenda atendendo ás persoas desafiuzadas por non pagar o aluguer.

A nacionalista rematou asegurando que as propostas do BNG “son realistas” e buscan mudar a situación actual. Os Orzamentos hoxe presentados na Cámara galega, concluíu, “son máis do mesmo” e resulta “cruel, inxusto e inútil” que sexan sempre os de abaixo os que paguen a crise.

O PP anunciou o seu voto contrario ás liñas políticas esgrimidas nas emendas presentadas pola oposición os Orzamentos para o ano 2015.