O BNG reclama transferir a Galiza o servizo de Meteoroloxía e o PP impide o seu trámite

A deputada Ana Pontón lamentou que o PP impida o trámite  da Proposición de lei nacionalista para o seu trasalado ao  Congreso dos deputados

Ana Pontón

O BNG defendeu hoxe, a través dunha Proposición de lei, transferir o servizo de Meteoroloxía a Galiza cun dobre obxectivo: dar resposta ás necesidades da cidadanía e sectores pesqueiro, agrario e turístico e facer fronte “á recentralización” impulsada por Mariano Rajoy.

O partido popular impide que a proposta do BNG  sexa traslada e debatida no Congreso

Na súa intervención, a deputada denunciou que Galiza, xunto a Melilla e Ceuta, careza de competencias no servizo o que reforza, na súa opinión, marxinación e discriminación, o Goberno do Estado está a “dar pasos decisivos nesta dirección” recalcou.

Por outra parte,  mentres Cataluña e Euskadi, dixo, responderon contra a nova Lei do Servizo Metereolóxico do Estado que centraliza a competencia deste servizo público, “a Xunta manten  silencio”.

Defendemos esta Proposición de lei porque Galiza precisa dun Servizo de Meteoroloxía de calidade como servizo fundamental  para o turismo, pesca e agricultura ademais doutros ámbitos e actividades económicas e sociais: protección civil, prevención de incendios e extinción.

As competencias traen asociadas  financiamento

Contamos dende hai dez anos con Meteogalicia a través dun convenio coa Universidade de Compostela, cunha acreditada profesionalidade confirmando a súa fiabilidade nas previsións, mesmo a pesar da carencia de medios, e lembrou que  “os erros nas previsión dos servizos do Estado son continuos” e previr o clima en Galiza resulta complicado o cal reforza a necesidade de contar con medios propios para mellorar as predicións e o estudo da evolución do clima.

Ana Pontón

Pola súa parte, o portavoz do Partido popular, Pedro Puy xustificou o voto contrario á iniciativa nacionalista asegurando que a transferencia significaría a “desaparición” da Axencia estatal de Meteoroloxía.

Tras o anuncio do voto en contrario do grupo popular, a deputada manifestou  que o BNG aposta por evitar duplicidades e que a prestación do servizo pode  facerse dende Galiza porque non existe ningún problema para colaborar co Estado e internacionalmente, “nada impide esta coordinación”, reiterou.

A deputada concluíu asegurando que “as competencias traen asociado o orzamento” o  que melloraría substancialmente un servizo “dende un organismo propio”.